Prohledat tento blog

pátek 19. září 2014

Quest

Spousta starších hráčů co pamatují dobu textovek si možná vzpomenou na hru Adventure, známou také jako Colossal Cave Adventure. Někdy v 70 letech to byla dost možná nejpopulárnější hra vůbec. A to oprávněně. Narozdíl od ostatních her, tato měla až překvapivě rozsáhlou možnost volby.

V té době spolu s ní kolovala ještě jedna méně známá hra. Jmenovala se Quest. Zajímavé bylo že o hře většinou nikdo nevěděl. Prostě se najednou našla. Byl to takový bludný holanďan v softwarové podobě.

Hra samotná začíná velice podivně. Žádné menu, žádný příběh, prostě jen popis aktuální místnosti tak, jak to známe z klasických textových her. Přitom při každém spuštění se text měnil. Další zvláštní věcí byly reakce hry na uživatele. Každý textovkář ví že pokud zadáte špatný příkaz který hra nezná, prostě napíše nějakou chybovou hlášku. Tahle hra byla jiná. Téměř dokonale reagovala na cokoliv co hráč napsal. Její angličtina ovšem nebyla dokonalá. Vypadalo to, jakoby tvůrce nebyl rodilý mluvčí, nebo jako kdyby hra sestavovala dialogy sama podle potřeby.

Další bug ve hře byl ten, že někdy klidně na deset minut zamrzla, a harddisk začal pekelně vrčet, jako kdyby zpracovával obrovské množství informací. Pár hráčů dokonce tvrdí že byly slyšet z bedny počítače zvířecí zvuky.

Dříve nebo později se hra začala hráče ptát na velice osobní věci. Ptala se ho co má rád nebo nemá. Zčeho má strach a poté podle toho upravovala příběh. Pokud jste například měli strach z pavouků, hra je zařadila do hry jako nepřátele. A pokud jste ve hře zemřeli? . . . Konec. Hra spadla a už nešla zapnout. I když jste jí nainstalovali na jiný stroj, hra vás nějak rozpoznala a brala vás jako mrtvého.

Nejzvláštnější na tom je že hráči prý zaznamenali hru i na moderních systémech (win XP, Visty nebo 7) Dost možná jí máte v PC i vy. Stačí jen do vyhledávání zadat slovo Quest.


Quest

Žádné komentáře:

Okomentovat